Novi Ducato: več tehnologije, več učinkovitosti, več koristi

Novi Ducato: več tehnologije, več učinkovitosti, več koristi

Novi Ducato je naslednja stopnja v razvoju vozila, ki je v 33 letih in petih generacijah (od leta 1981) pritegnil 2,6 milijona strank. Ponuja številne nove funkcije, več tehnologije, učinkovitosti in koristi.

Poleg regije EMEA (Evropa, Bližnji vzhod in Afrika), je Fiat Ducato prisoten v Rusiji, Latinski Ameriki, na Bližnjem vzhodu in v Avstraliji. Prodaja se v več kot 80 državah po vsem svetu, v Severni Ameriki kot RAM PROMASTER. Je torej svetovno vozilo, gonilo rasti družbe Fiat Chrysler Automobiles v razredu lahkih gospodarskih vozil, zato mora biti kos nalogam v najzahtevnejših razmerah. Novi slog zunanjosti je rezultat najsodobnejšega oblikovanja vozila in izraža močan občutek dinamike, varnosti, kakovosti in trpežnosti. Nadaljuje koncept »oblike, povezane z uporabnostjo«.

Nove funkcije vključujejo zlasti možnost prilagajanja videza vozila s številnimi rešitvami: dve različni barvi sprednje maske, zaščita podvozja, ki poudari spodnji del odbijača, novi žarometi z vgrajenimi dnevnimi lučmi (na voljo s tehnologijo svetilnih diod ob doplačilu) in novimi 16-palčnimi lahkimi aluminijastimi platišči. Poleg tega visoko nameščeni žarometi in zaščitni odbijač iz štirih delov zmanjšujejo stroške popravila. Oblika pokrova motorja in uporabljene rešitve zmanjšujejo stroške vzdrževanja in izboljšujejo dostopnost do motornega prostora.

Novi Ducato ponuja tri različice notranjosti – Classic, Techno in Lounge. Novi sedeži so oblazinjeni s tkanino, odporno na madeže in nudijo vrhunsko udobje.

Zanesljivost in trpežnost vozila sta še izboljšani, zahvaljujoč tehnološki dediščini in izkušnjam. Strukturne ojačitve, nov zavorni sistem, izboljšano vzmetenje (zadaj lahko tudi kompozitni materiali, edini v kategoriji) in sklopka, so prednosti novega Ducata. Novi Ducato je stroškovno učinkovitejši, bolj uravnotežen, z zmanjšano maso. Manjša masa pomeni tudi večjo učinkovitost in manjši izpust CO2, ne glede na vrsto motorja (olje z nizko viskoznostjo in batni obročki z nizkim trenjem), vozilo pa je opremljeno s pnevmatikami z majhnim kotalnim uporom. Novi Ducato ponuja najboljšo aerodinamiko v razredu, kar dodatno prispeva k učinkovitosti vozila.

Posodobljeni motorji Multijet (Euro 5+) potrjujejo strategijo »ena naloga – en motor«. Dvolitrski Multijet s 85 kW (115 KM) in 280 Nm navora (s petstopenjskim menjalnikom) je varčen, primeren zlasti za mestno okolje. 2,3-litrski motor Multijet, ki je na voljo v različicah s 96 kW (130 KM) in 320 Nm navora, ter 110 kW (150 KM) in 350 Nm navora (s šeststopenjskim menjalnikom), je odlična rešitev za mešano uporabo: je okreten v prometu in osupljiv na dolgih razdaljah ter nudi odlično razmerje med nizko porabo in zmogljivostjo.

Najzmogljivejši je trilitrski motor Multijet s 132 kW (180 KM) in 400 Nm navora, za uporabo v najtežjih razmerah. Zadovolji lahko zadovolji poklicne voznike, ki dajejo prednost moči, navoru in pospešku, ter tudi tiste, ki potrebujejo težje predelave, na primer voznike velikih avtodomov. Na voljo bo še trilitrski motor Natural Power s 103 kW (140 KM) in 350 Nm navora, ki uporablja dve vrsti goriva – metan in bencin (Euro 6).

K zmanjšanju porabe goriva pripomorejo tudi tri druge tehnologije: samodejni menjalnik Comfort-Matic (na voljo z 2,3- in 3,0-litrskim motorjem, do 5 % prihranka), sistem Start&Stop™ (do 15 odstotkov prihranka pri mestni vožnji), ki je na voljo z 2,3-litrskim motorjem Multijet s 96 kW (130 KM) in 110 kW (150 KM) in novi kazalnik prestave (GSI), ki pomaga optimizirati slog vožnje.

Večje udobje in izjemno stopnjo varnosti vrhunsko zaščito prinaša elektronski nadzor stabilnosti (ESP – pri vseh različicah del serijske opreme), ki je izboljšan s sistemom proti prevračanju vozila, skupaj s sistemom za zaznavanje položaja tovora (LAC), sistemom pomoči pri speljevanju v klanec (Hill Holder), sistemom proti zdrsu pogonskih koles (ASR) in elektronskim sistemom za zaviranje v sili (EBA). Na voljo je spremenljivo servokrmiljenje Servotronic (serijsko pri 2,3- in 3,0-litrskih različicah motorja Multijet) ter z doplačilom pa so na voljo tudi drugi sistemi pomoči pri vožnji; med njimi Traction+ s sistemom za nadzorovano spuščanje po strmini, sistem za opozarjanje ob menjavi voznega pasu in sistem za zaznavanje prometnih znakov.

Novo vozilo znamke Fiat Professional s pogonom na sprednji kolesi izpolnjuje potrebe velikega števila ciljnih strank: s kombiniranjem različnih rešitev za karoserijo, motor in mehanske dele omogoča približno 10.000 različic za gospodarska vozila, vozila za prevoz oseb in osnove za predelave. Znotraj ponudbe dostavnih vozil je moč izbirati med osmimi različnimi prostorninami (od 8 do 17 m³) z najboljšo učinkovitostjo v kategoriji. Poleg tega je novi Ducato na voljo v štirih dolžinah in treh višinah v ponudbi dostavnih vozil ter šestih dolžinah šasij v ponudbi vozil s šasijo in kabino ter šasijo z motornim pokrovom. Ducato je vodilni na trgu ekskluzivnih avtodomov. Trije od štirih avtodomov v Evropi imajo osnovo iz Fiata Ducato, ker omogoča dodatnih 600 kombinacij za kar največ prilagoditev, ki jih zahtevajo stranke v tem segmentu.

Ponudba novega Ducata je izjemno bogata, na kratko, pa bi jo lahko povzeli z nslednjimi značilnostmi:
• različice za prevoz tovora, vozila za prevoz oseb in osnove za predelave ter različni modeli;
• dve mehanski konstrukciji: standardna (z največjo skupno maso 2,6, 2,8, 3,0, 3,3 in 3,5 tone) in MAXI (z največjo skupno maso od 3,5 do 4,25 tone – 4,4 tone pri različicah za predelavo v avtodom);
• nosilnost (vključno z voznikom): od 800 do 2100 kilogramov;
• tri medosne razdalje, štiri dolžine in tri višine (za dostavna vozila);
• osem tovornih prostorov: od 8 do 17 m3;
• tri različne velikosti stranskih drsnih vrat in zadnjih vrat;
• pet medosnih razdalj in šest dolžin pri ponudbi osnov za predelavo (šasije s kabino, šasije s kabino in nizkim kesonom, dvojne kabine ter šasije z motornim pokrovom) ter kabine in šasije z motornim pokrovom, ki omogočajo priključitev zadnje šasije Al-Ko AMC, in posebna različica s spuščeno šasijo za rekreacijska vozila;
• pet- ali šeststopenjski menjalniki in šeststopenjski robotizirani menjalniki Comfort-Matic; posebna prestavna razmerja za različici Maxi in Ducato Camper;
• največja dovoljena obremenitev do 2100 kilogramov na sprednji osi in 2500 kilogramov na zadnji osi;
• šest motorjev: razred Euro 5+ (2.0 Multijet 16v s 85 kW (115 KM), 2.3 Multijet 16v s 96 kW (130 KM), 2.3 Multijet 16v s 110 kW (150 KM) in 3.0 Multijet 16v s 132 kW (180 KM)); razred Euro 6 CNG, na voljo po predstavitvi na trgu (novi 3.0 Natural Power s 103 kW (140 KM));
• dvanajst barv karoserije, vključno z ekskluzivno »belo Ducato« in 120 posebnimi odtenki;
• na voljo več kot 250 elementov dodatne opreme.