FCA What’s Behind: mednarodna predpremiera prvih dveh epizod: daleč na severu in daleč na jugu

FCA What’s Behind: mednarodna predpremiera prvih dveh epizod: daleč na severu in daleč na jugu

  • Konec prejšnjega tedna je potekala mednarodna novinarska predstavitev projekta FCA What’s Behind, ki prvič prikazuje “vpogled v zakulisje” raziskovalnih in razvojnih faz avtomobilov FCA.
  • Predvajanje prvih dveh epizod edinstvenih televizijskih serij: od -40 °C na Švedskem do testiranja v peklenskih razmerah Južne Afrike – FCA predstavlja testiranje svojih najnovejših modelov v ekstremnih pogojih.
  • Doseganje najvišjih standardov kakovosti, varnosti, zanesljivosti in udobja za vsak model zahteva nepretrgano predano delo: projekt FCA What’s Behind bo izpostavil kraje, ljudi in tehnične vidike v besedi in sliki.

 

Konec prejšnjega tedna je potekala predstavitev projekta FCA What’s Behind, sklopa zanimivih dokumentarnih filmov, ki prikazujejo čudovito zakulisje kompleksnih raziskovalnih in razvojnih faz avtomobilov znamk skupine FCA: FCA premierno odpira vrata svojih operativnih centrov po vsem svetu.

Avtomobilski navdušenci bodo lahko odslej uživali v edinstvenem privilegiranem pogledu v podrobno delo  inženirjev in tehnikov, ki si neumorno prizadevajo, da bi zagotovili kakovost, varnost, zanesljivost in udobje vozil v vseh vremenskih pogojih. Zato temeljita testiranja, preverjanja, potrjevanja in testi izrednih situacij potekajo na lokacijah najbolj ekstremnih zemljepisnih širin: vsak testni projekt je ključni element aktivne varnosti in se mora v idealnem primeru meriti v različnih okoljskih razmerah, začenši s temperaturami, ki segajo od -40 °C v Arjeplogu na Švedskem do +40 °C v kraju Upington v Južni Afriki.

 

Kjer se združita zgodovina in prihodnost

Kraji in izjemne lokacije predstavljajo prva tematska sklopa projekta FCA What’s Behind: ledena dežela na severu Švedske in puščava v Južni Afriki sta temi prvih dveh delov dokumentarne serije. V nadaljevanju bodo v mesečnih epizodah predstavili tudi ostale centre odličnosti FCA, kot sta testni poligon v Baloccu (pokrajina Vercelli) ter center varne vožnje in raziskovalni center “Centro Ricerche Fiat” v Orbassanu (pokrajina Torino). Vsa odlična tehnološka vozlišča za raziskave in razvoj nove generacije: eksperimentalni centri, testna dirkališča, tehnološke zmogljivosti in drugi obrati, namenjeni doseganju celovite kakovosti.

 

Zagon avtomobila: združitev neskončnih operacij

Ko bodo raziskali kraje, kjer se vsak dan pišeta zgodovina in prihodnost skupine FCA, se bodo v okviru projekta What’s Behind posvetili bolj specifičnim temam, kot so npr. učinkovitost motorjev, tehnologija, pozornost do podrobnosti, udobje, užitek v vožnji, aerodinamika in načini vožnje. Ko sedete za volan vozila skupine FCA in doživite vse njegove vrline – od preprostega zagona motorja do vodljivosti, varnosti,  umirjenosti, sloga in lege na cesti –, cenite vrednost dolgotrajnega, kompleksnega, zahtevnega in neprekinjenega procesa. Projekt FCA What’s Behind odpira vrata skupine ter razkriva ogromno količino dela in strokovnega znanja, ki je vključeno v razvoj vsakega posameznega modela.

 

Arjeplog: testni poligon FCA

Arjeplog je območje mestne občine na severu Švedske, ki obsega približno 14.500 km2, na katerem je tudi testni poligon skupine FCA. Arjeplog nudi idealne pogoje in možnosti za testiranje avtomobilov pri ekstremno nizkih temperaturah: po zemljepisni širini je podoben Islandiji, temperature pa se lahko spustijo do -40 °C, pri čemer je varnost je ključnega pomena. Številna zamrznjena jezera ponujajo mnogo kilometrov testnih prog z veliko varnih poti za izhod v sili. Dodatna prednost je izolacija območja: nahaja se približno 1.000 km od Stockholma in Severnega rta, kar zagotavlja največjo možno diskretnost. Vožnja po ledu je neizprosna, kar omogoča, da lahko specializirani tehniki vedno znova izvajajo teste za natančno nastavitev sistemov klimatske naprave, odmrzovanja in sušenja vetrobranskega stekla, kot tudi preverjanje delovanja vseh materialov in reakcijskih časov številnih aktivnih varnostnih sistemov vozil. Poleg tega spektakularna ledena pokrajina ponuja površine s slabim oprijemom, kot so zaledenele proge in pobočja. Ti naravni poligoni se uporabljajo za opravljanje številnih testov, od nastavitev vzmetenja vozila do kinematike (strukturno popuščanje se tukaj zniža na nič), testiranj pnevmatik, zavor, nadzornih sistemov, oprijema in delovanja diferenciala. Tudi v najbolj težkih razmerah mora vse delovati brezhibno!

 

Upington: testiranje v vročini

Če polarne temperature Arjeploga omogočajo odlične pogoje za testiranje v hladnem okolju, pa je Upington idealen kraj za testiranje v ekstremni vročini. Mesto Upington, ki se nahaja v severnem delu Južne Afrike, blizu meje z Bocvano in Namibijo, leži na robu puščave Kalahari, tik ob ogromnem parku Kgalagadi – ime v jeziku plemena Bantu pomeni “suhi kraj”. Upington je eno izmed najbolj vročih območij v Južni Afriki in zagotavlja optimalne pogoje za ocenjevanje vpliva ekstremnih temperatur, prahu in suše na pravilno delovanje vozila. Da bi zagotovili zanesljivost v vseh pogojih, so komponente in sistemi vozila izpostavljeni neizprosnim testiranjem: motorji, klimatska naprava, varnostni sistemi in materiali morajo prestati vse vremenske in pokrajinske razmere. V tem delu Južne Afrike, kjer sonce stalno pripeka, je mogoče testiranje vseh preciznih nastavitev izvajati znova in znova.