Danes je proizvodno linijo tovarne Sevel (Società Europea Veicoli Leggeri) zapustilo vozilo s številko 6.000.000. Gre za vozilo Ducato Natural Power (srednje dolga medosna razdalja in povišana streha) aluminijasto sive barve, opremljeno z motorjem 140 Natural Power, ki ima majhen vpliv na okolje in za svoje delovanje uporablja zemeljski plin, razvije pa 101 kW (136 KM) in doseže največji navor 350 Nm, torej v vseh pogledih premore podobne zmogljivosti kot dizelski motor, doseg na zemeljski plin z enim polnjenjem pa je 400 kilometrov.
Vozilo za prevoz potnikov je šlo v roke italijanskega kupca. Toda to rekordno vozilo ne predstavlja le trdne vezi med najbolje prodajanim modelom družine Fiat Professional in tovarno Sevel di Atessa v kraju Val di Sangro, ki je največja tovarna lahkih gospodarskih vozil v Evropi, temveč tudi nesporno vodilno mesto koncerna FCA pri prodaji vozil, ki jih poganja dvogorivni (bencin/plin) motor, in sicer je v 20 letih v Evropi zabeležila 754.000 registriranih avtomobilov in gospodarskih vozil. Ponudbo vozil Fiat Professional sestavljajo štirje modeli: Fiorino, Doblò Cargo, Ducato dostavnik, minibus ali panorama in Panda dostavnik.
Za tako popolno ponudbo je Ducato Natural Power idealna rešitev za vsakršno profesionalno rabo, uporabnost pa je dokazana tako pri dostavnikih (na voljo v treh dolžinah, treh višinah in v različici Maxi) kot pri šasijah s kabino (tri dolžine in različica Maxi). Vse različice najbolje prodajanega modela Fiat Professional so opremljene s 3-litrskim motorjem, skladnim s standardom Euro 6, ki razvije največjo moč 101 kW (136 KM) pri 3.500 vrt./min in doseže navor 350 Nm pri 1.500 vrt./min. Tako opremljen Ducato Natural Power doseže najvišjo hitrost 159 km/h in ima zelo skromno porabo goriva (8,6 kilograma zemeljskega plina na prevoženih sto kilometrov). Poleg tega ima takšno vozilo zavoljo motorja Ducato Natural Power, ki nima izpustov trdnih delcev in ima nizke emisije onesnaževanja, dostop na območja omejenega prometa (odvisno od mestnih predpisov), ki so bila ustvarjena zaradi okoljskih razlogov.
Motor je bil zasnovan posebej za pogon na zemeljski plin, zato ima vrsto posebnih sestavnih delov, ki zagotavljajo neprekosljivo vzdržljivost, zanesljivost in učinkovitost. Pravzaprav je motor Ducato Natural Power zasnovan tako, da običajno deluje le na zemeljski plin, raba bencina pa se samodejno vključi le takrat, kadar gre zaloga zemeljskega plina h koncu – plin je shranjen v petih valjih s prostornino 220 litrov oziroma 36 kilogramov, kar zagotavlja doseg 400 kilometrov. Seveda so valji za shranjevanje nameščeni pod šasijo dostavnika, zato je celotni tovorni prostor nespremenjen, kar je pomembna lastnost vozila, ki je namenjeno profesionalni rabi.
Naj omenimo še to, da je danes zemeljski plin najčistejše gorivo, ki ga imamo na voljo. Za primerjavo – zemeljski plin ima v primerjavi z bencinom za 23 % nižje izpuste CO2. Motorji na pogon z zemeljskim plinom imajo kar najmanjši delež najbolj škodljivih izpustov, kot so drobni delci, dušikovi oksidi in najreaktivnejši ogljikovodiki, ki pomagajo ustvarjati še druga onesnaževala. Vozila, ki jih poganja metan, lahko vozijo po različnih mestnih območjih, kjer je promet omejen zaradi okoljskih razlogov, dovoljeno jim je parkirati v podzemnih garažah in zapeljati na trajekte.
Ducato Natural Power zavezanost koncerna FCA k nenehni skrbi za okoljske izzive potrjuje prek raziskav in razvoja stvarnih rešitev za izboljšanje učinkovitosti delovanja in zmanjšanja porabe goriva v povezavi z okoljsko in gospodarsko trajnostnostjo. Še več, vozila OEM, to so originalno opremljena vozila, sestavljena v tovarni in že opremljena s posodobitvami šasije skladno z namensko tehnologijo, so podvržena preizkusom trčenja in preizkusom emisij kot vsa običajna vozila, zato se lahko ponašajo z doseganjem najvišjih standardov glede udobja in varnosti.
37 let uspehov
Pred 37 leti je Ducato poskrbel za revolucijo segmenta lahkih gospodarskih vozil in revolucija še kar traja. Trenutna, šesta generacija ima največjo nosilnost v segmentu, in sicer do 3,5 tone. Mnoge ključne prednosti modela med drugim vključujejo močne in učinkovite motorje, vrsto varnostnih sistemov in sistemov za pomoč pri vožnji ter številne izvedbe karoserije, ki ustrezajo raznovrstnim predelavam. Ducato zato ohranja visoko preostalo vrednost, vse to pa v kombinaciji z nizkimi stroški uporabe in nižjo ceno nadomestnih delov omogoča, da so stroški vzdrževanja in popravil najbolje prodajanega vozila iz družine Fiat Professional med najnižjimi v razredu, kar pomembno vpliva na nižje skupne stroške lastništva, to pa pomembno prispeva k izboljšanju poslovanja strank vseh vrst. Dejstvo je, da je Ducato lahko prirejen po meri za vsakovrstne potrebe, saj ima na trgu najraznovrstnejšo ponudbo vozil na prednji pogon; ta znamka ob pomoči kombinacij različnih karoserij, motorjev in izvedbe mehanskih delov omogoča približno 10.000 različic gospodarskih vozil, transportnih vozil za prevoz ljudi in osnov za predelave. Ducato je na voljo v štirih dolžinah in treh višinah v ponudbi dostavnih vozil ter šestih dolžinah šasij v ponudbi vozil s šasijo in kabino ter šasijo z motornim pokrovom. Ponudba dostavnih vozil obsega osem različnih prostornin – od 8 do 17 m³, kar je najboljša učinkovitost v kategoriji glede na tovorno prostornino.
Tovarna, ki je dosegla rekord
Model Ducato izdelujejo v tovarni Sevel v Atessi v italijanskem Valu di Sangru, največji evropski tovarni lahkih gospodarskih vozil. Leta 1981 je bilo v tovarni Sevel zaposlenih dobrih 600 zaposlenih, ki so izdelali 70 vozil na dan. Danes s proizvodnih trakov dnevno zapelje okoli 1.200 vozil izjemno raznolikih različic. Tovarna sodi z vidika specializiranosti, organizacije in delovne učinkovitosti med najbolj prilagodljive na svetu. Še več, prejela je srebrno odlikovanje programa World Class Manufacturing (prvorazredna proizvodnja), ki obsega več kot 160 tovarn koncerna FCA, vključno z dobavitelji in multinacionalkami. Srebrno odlikovanje potrjuje, da tovarno odlikujejo visoka učinkovitost, organiziranost, zavzetost in standardi kakovosti. Tovarna ima približno 6.400 zaposlenih, vštevši dobavitelje iz okolice pa ta številka dosega 12.500. Povprečna starost zaposlenih je 45 let, 21 odstotkov celotne delovne sile pa predstavljajo ženske. V tovarni ima sedež Akademija, center odličnosti, v katerem usposabljajo kadre in skrbijo za stalni sprotni razvoj zaposlenih. Akademija je torej mesto, kjer se srečujejo ljudje, ki želijo izboljšati usposabljanje in vodstvene sposobnosti, izvajajo pa tudi simulacije in prispevajo k inovacijam; tu se lahko seznanijo s tehnologijo prihodnosti, ki se dotika različnih področij, od kakovosti in ergonomije ter vse do upravljanja kompleksnosti in ocene dela.